Wilisweg

Nog even dit:

* Menorca heeft een lieflijk landschap.
* Het is een schoon eiland.
* Kindvriendelijk.
* De meeste toeristen komen uit Groot Brittanië, Duitsland, Italië en Spanje.

Terugreis

Woensdag 5 aug.

Vandaag de terugreis. Een dag van wachten en zitten.
Om tien uur moeten we het huisje uit. We zijn net op tijd klaar als om vijf voor tien de schoonmaaksters voor de deur staan.
Wij wachten op de plek waar wij twee weken geleden zijn gebracht. Gisteren hebben we gevraagd of men ons komt ophalen en daar is een notitie van gemaakt.
Toch vergeten ze ons. Herman loopt naar een werkster die nauwelijks Engels spreekt maar wel begrijpt dat wij wachten op vervoer. Zij belt en vrijwel meteen komt er een klein busje van het complex ons halen. Ze waren ons inderdaad vergeten. Niet zo'n ramp want we hebben alle tijd. Om 13:00 uur worden we pas naar het vliegveld gebracht.
De koffers kunnen we voorlopig kwijt in een aparte ruimte naast de receptie.
Met onze handbagage lopen we, in een temperatuur van zo'n 32 graden, naar een sandwichzaak.
Hier gaan we ontbijten. In de schaduw, op luie stoelen, naast een grote ventilator zitten we voorlopig goed. Eten toast met ei, drinken koffie en water en later nog eens een soort milkshake. We zitten er niet in de weg en de serveerster is op de hoogte gesteld dat wij extra lang blijven. Een optie om ergens naar toe te lopen zien we alle twee niet zitten.

Iets voor enen wachten we met onze koffers bij de receptie op de bus. Een andere familie gaat ook mee. Dat wachten duurt een half uur.
De bus moet na ons nog een gezin ophalen en rijdt daarna linea recta naar de luchthaven. Wij genieten ondertussen nog maar even van het landschap.
Aangekomen op het vliegveld vertelt de hostess van de reisorganisatie meteen dat we 2 uur vertraging hebben. Dat gaat goed! Ze weet geen reden. Het goede nieuws is dat we wel kunnen inchecken.
Als dat gebeurd is gaan we probleemloos door de security. Alhoewel de rugzak van Herman extra lang in het apparaat wordt doorgelicht. De lopende band is zelfs stil gezet. Wat zou er aan de hand zijn? Nou… niets dus. Loos alarm.
We eten een broodje en wachten op verschillende plekken net als de andere reizigers.

De vertrektijd wordt uiteindelijk 17:45 uur. En de vlucht gaat prima.
Twee uur later arriveren we op de Polderbaan in Amsterdam. Dan is het nog ruim een kwartier taxiën.
Op een ver gelegen bagageband kunnen we de koffers ophalen. Die van Herman komt als laatste. Wat is dat toch met zijn spullen!
Om tien uur in de avond komen we thuis met mooie herinneringen.